دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
علوم اجتماعی
بررسی جامعه شناختی پیامدهای نابرابری اجتماعی- اقتصادی بر آموزش و تعلیم و تربیت در استان‌های غرب کشور (ایلام ،کردستان و کرمانشاه) یک مطالعه کیفی

فروزان کارخانه؛ حسن رضا یوسفوند؛ حسین دهقان

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 224-235

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.560565.1404

چکیده
  هدف: هـدف اصلی این مقاله بررسی پیامدهای نابرابری آموزشی درمنطقه غرب کشور استان­های کردستان، کرمانشاه و ایلام است.   روش شناسی: پدیدار شناسی بر پارادایم تفسیری است لذا در این حالت نگاه به پدیده­ها نگاهی معنانگر و موشکافانه است. دنبال کردن این وجهۀ تفسیری، طریقی برای اکتساب آگاهی عمیق، ازطریق کشف معانی، اهداف، دیدگاه­ها ومنطق ...  بیشتر